خاطرات اشکان

منو مامانم در به در دنبال راه حل یبوست

1397/1/29 0:26
نویسنده : اشکان
142 بازدید
اشتراک گذاری

منو مامانم کلی دکتر رو رفتیم برای برطرف کردن این درد بزرگ ، یعنی یبوست

تا آخرش مطلب زیر همه چیزو اوکی کرد .


استفاده از روغن کرچک برای برطرف کردن یبوست


فایده‌ی استفاده از روغن کرچک برای برطرف کردن یبوست، مدت‌هاست که ثابت شده و در گذشته در بسیاری از خانه‌ها مصرف می‌شد، اما به دلیل پایین بودن ارزش غذایی آن، کمتر از آن استفاده می‌کنیم. روغن کرچک به شما کمک می‌کند روده‌ی کوچک و بزرگ را تحریک کرده و راحت‌تر ضایعات را از بدن دفع کنید. روغن کرچک، یک عامل قوی است که کولون را از مدفوع پاک می‌کند. روغن کرچک، رطوبت را در روده‌های کوچک و بزرگ حفظ می‌کند، در نتیجه دفع راحت‌تری خواهید داشت.

روغن کرچک برای درمان یبوست عالی است و دوز مصرفی آن معمولاً حدود یک قاشق غذاخوری برای بزرگسالان و یک قاشق چای‌خوری برای کودکان است. روغن کرچک، طعم تلخی دارد و ممکن است نوشیدن و بلعیدن آن دشوار باشد، چون طعم بدی روی زبان و در حلق باقی می‌گذارد. 
 

بیشترین مقدار محتوای روغن کرچک، اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که سطح عضلات روده‌ها را نرم و روان می‌کند. این روغن با گیرنده‌های روده ترکیب شده و انقباضات شدید ایجاد می‌کند

دادن حتی یک قاشق بسیار کوچک از آن به بچه‌ها واقعاً کار سختی است. در این موارد می‌توانید روغن کرچک را با آب پرتقال یا آب آلو ترکیب کنید. بعضی افراد هم به مالیدن روغن خراطین اصل به شکم میپردازند اما البته بهتر است بینی کودک را بگیرید، چون بوی روغن کرچک ممکن است باعث شود به محض نوشیدن، آن را برگردانند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)